Είσαι εδώ: Υγεία και ομορφιά  »  Συμβουλές  »  Αποτελεσματικοί μέθοδοι προστασίας από την τερηδόνα

Αποτελεσματικοί μέθοδοι προστασίας από την τερηδόνα

Δημοσιεύθηκε ανά κατηγορία Συμβουλές       
Αποτελεσματικοί μέθοδοι προστασίας από την τερηδόνα

Είναι μία από τις επονομαζόμενες πολιτισμικές παθήσεις και εκτιμάται ότι το 98% των Ελλήνων έχουν πρόβλημα. Η βασική της αιτία είναι η πλούσια σε ζάχαρη διατροφή όπως και η απουσία περιποίησης του στόματος.

Τα απομεινάρια του φαγητού καλύπτουν την οδοντική πλάκα, κολλώντας γερά απάνω της.

Υπό την επιρροή των βακτηρίων  που υπάρχουν στο στόμα μας, σκληραίνει και δημιουργεί πέτρα. Η διαδικασία αυτή ξεκινά αμέσως μετά το πέρασμα μόνο μίας ώρας από την τελευταίας μας μπουκιάς. Τα βακτήρια  δημιουργούν επίσης μεγάλη αύξηση των οξέων, για να διαλύσουν

την ζάχαρη, αλλά τα οξέα αυτά έτσι επιτίθενται στο σμάλτο και αδυνατούν την δομή του. Πώς να εξουδετερώσουμε την διαδικασία αυτήν και να μην οδηγηθούμε στην δημιουργία τερηδόνας;

1. Πρώτα από όλα υγιεινή. Καθημερινό πλύσιμο των δοντιών πρωί, βράδυ και μετά από κάθε γεύμα, όσο πιο καλά γίνεται, διαρκώντας αρκετά λεπτά και χρησιμοποιώντας και ειδικό οδοντοτικό διάλυμα.  Είναι πολύ σημαντικό η παροχή φθορίου -  στην διατροφή είναι πολύ λίγο για αυτό αξίζει να το συμπληρώνουμε με συμπληρώματα ή να χρησιμοποιούμε ειδικά προϊόντα για την περιποίηση του στόματος.

2. Συχνές επισκέψεις στον οδοντίατρο. Ο οδοντογιατρός θα αφαιρέσει την πλάκα, που με το πέρασμα του χρόνου μπορεί να πιέζει τα ούλα, κάνοντάς τα έτσι να υποχωρούν  και να χαλαρώνουν οι ρίζες των δοντιών,  που έτσι γίνονται αρκετά ευαίσθητα. Θα ελέγξει την αιμορραγία στα ήδη από την τερηδόνα ευάλωτα δόντια, σταματώντας την ανάπτυξη διάβρωσης, θα συστήσει ειδικές κρέμες και διαλύματα για την φροντίδα, ή μπορεί να προβεί σε φθορίωση.

3. Διατροφή. Το βασικό δομικό υλικό των δοντιών είναι το ασβέστιο, όπου καλό θα ήταν να το καταναλώνουμε μαζί με την  βιταμίνη D για την καλύτερη απορρόφησή του, όπως και να μειώσουμε τα προϊόντα που μειώνουν την απορρόφησή του, π.χ.  καφέ, τσάι, κόλα, αλάτι, πρωτεΐνη.  Η κατανάλωση φρούτων αντί για ζάχαρη, και αντί  διάφορα τσιπς και πατατάκια καλύτερα να τα αντικαταστήσουμε  με φρέσκα λαχανικά, έχουμε έτσι σαν αποτέλεσμα την μείωση δημιουργίας πλάκας στο σμάλτο και λιγότερη παραγωγή οξέων. Μπορούμε να βασιστούμε  κυρίως στην μεσογειακή διατροφή  εμπλουτίζοντας  τον οργανισμό μας με το μεγαλύτερο μέρος των βιταμινών, ( όπως οι βιταμίνες A και  C που δρουν αντιβακτηριακά και δυναμώνουν τα ούλα).


 

Η τερηδόνα δυσκολεύει την απομάκρυνση της τροφής. Στην  συνέχεια χρειάζεται παραπάνω χρόνος για την χώνεψη, δημιουργώντας έτσι προβλήματα στο πεπτικό μας σύστημα. Σαν αποτέλεσμα η ελλιπής φροντίδα των δοντιών μπορεί να μας οδηγήσει σε σοβαρές ασθένειες, όπως και στο καρδιο -  αναπνευστικό μας σύστημα.