Είσαι εδώ: Υγεία και ομορφιά  »  Δυσλειτουργίες  »  Αϋπνία κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης - τι να κάνεις

Αϋπνία κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης - τι να κάνεις

Δημοσιεύθηκε ανά κατηγορία Δυσλειτουργίες       
Αϋπνία κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης -  τι να κάνεις

Η αϋπνία είναι μία δυσλειτουργία πού κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης αισθάνονται οι περισσότερες εγκυμονούσες γυναίκες. Τα αίτια της κατάστασης αυτής είναι αρκετά, αλλά υπάρχουν και αρκετοί τρόποι τουλάχιστον, έτσι ώστε να την αντιμετωπίσουμε μερικώς.

Τι μας προκαλεί αϋπνία;

Οι πρώτοι τρεις μήνες της εγκυμοσύνης, από άποψη αϋπνίας, στην πραγματικότητα είναι παράδεισος για τις μέλλουσες μάνες. Σε αυτήν την περίοδο συνήθως δεν έχουν κάποιο πρόβλημα για να κοιμηθούν, και το πρωί συνήθως δεν έχουν όρεξη για να σηκωθούν. Δυστυχώς στους επόμενους μήνες κάθε εγκυμονούσα γυναίκα θα πρέπει να περάσει αρκετές άυπνες νύχτες.

Η βασική αιτία της απώλειας ύπνου είναι η αυξανόμενη κοιλιά, που ενοχλεί τις μέλλουσες μητέρες στο να βρουν μία αναπαυτική στάση για να κοιμηθούν. Αρκετές γυναίκες επίσης παραπονιούνται στο ότι και άλλες ενοχλήσεις που έχουν σχέση με την εγκυμοσύνη δεν τους επιτρέπουν να κοιμηθούν ήρεμα. όπως οι κράμπες στα πόδια, οι συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα, τα προβλήματα της αναπνοής όταν το έμβρυο πιέζει το διάφραγμα. Αρκετές μέλλουσες μητέρες παραπονιούνται ιδιαίτερα για την έντονη δράση του εμβρύου κατά την διάρκεια της νύχτας. Μία από τις βασικές ενοχλήσεις που δεν τις αφήνουν να κοιμηθούν είναι κυρίως οι κλωτσιές του εμβρύου.

Πώς να αντιμετωπίσεις την αϋπνία;

Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιος θαυματουργός μοναδικός τρόπος, που χάρη σε αυτόν με το που θα ξαπλώσουμε στο κρεβάτι θα κοιμηθούμε αμέσως. Μπορούμε όμως πρώτα από όλα να προετοιμάσουμε τον εαυτό μας και το χώρο που θα κοιμηθούμε, έτσι ώστε να αισθανόμαστε πιο άνετα. Το βασικό είναι να αισθανόμαστε ότι η κρεβατοκάμαρα είναι το άσυλό μας, για αυτό και δεν θα πρέπει να εκτελούμε κάποιες άλλες ασχολίες ή να μαλώνουμε με τον σύντροφό μας. Πριν κοιμηθούμε καλό θα ήταν να αερίσουμε τον χώρο και να βεβαιωθούμε ότι η θερμοκρασία δεν ξεπερνά τους 21 βαθμούς Κελσίου. Οι κουρτίνες θα πρέπει να καλύπτουν τα παράθυρα για να μην μας ενοχλεί το φως.

Εάν ο καιρός είναι καλός, θα μας κάνει καλό ένας απογευματινός περίπατος, χάρη σε αυτό θα οξυγονώσουμε τον οργανισμό. Αντί για ένα γρήγορο ντους καλύτερα είναι ένα ζεστό χαλαρωτικό μπάνιο, και πριν κοιμηθούμε να πιούμε ένα φλιτζάνι μέλισσα ( μελισσόχορτο ) . Η απουσία αναπαυτικής θέσης είναι αρκετά ενοχλητική αλλά καλύτερα να προσπαθήσεις να ξαπλώσεις από το αριστερό πλευρό, γιατί η στάση αυτή επιτρέπει την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, που χάρη σε αυτό θα μας βοηθήσει να κοιμηθούμε πιο γρήγορα.