Είσαι εδώ: Υγεία και ομορφιά  »  Συμβουλές  »  Σόγια: 170 επιστημονικές μελέτες επιβεβαιώνουν τους κινδύνους για την υγεία μας

Σόγια: 170 επιστημονικές μελέτες επιβεβαιώνουν τους κινδύνους για την υγεία μας

Δημοσιεύθηκε ανά κατηγορία Συμβουλές       
Σόγια: 170 επιστημονικές μελέτες επιβεβαιώνουν τους κινδύνους για την υγεία μας

Με τόσες διαθέσιμες επιστημονικές πληροφορίες γύρω από το ότι η σόγια δεν αποτελεί υγιεινή επιλογή στη διατροφή, με σοκάρει το γεγονός ότι πολύς κόσμος εξακολουθεί να θεωρεί ότι είναι ωφέλιμη – ακόμα και άνθρωποι που θα έπρεπε να γνωρίζουν καλύτερα τα πράγματα, όπως ένας γιατρός!

Έλαβα πρόσφατα ένα mail από

κάποια αναγνώστρια που είχε επισκεφτεί πολλούς γιατρούς, τόσο συμβατικής όσο και ολιστικής προσέγγισης, και όλοι εκτός από έναν της είπαν ότι η σόγια στη διατροφή της θα μπορούσε να την ανακουφίσει από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

Επίσης πρόσφατα, είχα και μια απίστευτη συνομιλία με έναν γιατρό Εσωτερικής Παθολογίας, ο οποίος δεν είχε ιδέα ότι η σόγια αποτελεί έναν ισχυρό βρογχοκηλογόνο παράγοντα που καταστέλλει τη λειτουργία του θυρεοειδούς.

Να είστε προσεκτικοί, γιατί υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι! Φροντίστε να κάνετε έρευνα και να βρίσκεστε σε εγρήγορση ανά πάσα στιγμή όταν πρόκειται για διατροφικές συμβουλές, ακόμη και αν προέρχονται από γιατρούς!

Για εσάς που μόλις αιφνιδιαστήκατε μαθαίνοντας ότι η σόγια δεν είναι στην πραγματικότητα η υγιεινή τροφή που νομίζατε, παραθέτω 170 επιστημονικούς λόγους που αποδεικνύουν αυτόν τον ισχυρισμό.

Η σόγια που έχει υποστεί ζύμωση είναι ακίνδυνη σε μικρές ποσότητες για μερικούς ανθρώπους

Έχετε υπόψη σας ότι η σόγια που

έχει υποστεί ζύμωση και που χρησιμοποιείται σε μικρές ποσότητες στην παραδοσιακή ασιατική κουζίνα είναι ακίνδυνη για όσους η λειτουργία του θυρεοειδούς είναι φυσιολογική. Μόνο η σούπα μίσο, το τέμ-πε, το νάττο και η παραδοσιακή σάλτσα σόγιας εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή. Επιπλέον, αν θέλετε να ρίξετε μια μικρή ποσότητα λαχανικού edamame στη σαλάτα σας ή μερικά κυβάκια τόφου στη σούπα μίσο που και που, δεν υπάρχει πρόβλημα. Απλώς φροντίστε να μην το εντάσσετε συχνά στη διατροφή σας!

Αν όμως έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα με τον θυρεοειδή σας, είναι προτιμότερο να αποφύγετε τη σόγια εντελώς, διότι αποτελεί ισχυρό καταστολέα του θυρεοειδούς ακόμη κι αν έχει υποστεί ζύμωση.

Κίνδυνοι από την κατανάλωση σόγιας

Το 1991, μια μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση 2 μόνο κουταλιών της σούπας ημερησίως ψημένων σπόρων σόγιας για 3 μήνες από υγιείς ενήλικες που λάμβαναν επαρκή ποσότητα ιωδίου από τη διατροφή τους προκάλεσε καταστολή του θυρεοειδούς και συμπτώματα δυσφορίας, δυσκοιλιότητας, υπνηλίας και βρογχοκήλης! (Nippon Naibunpi Gakkai Zasshi 1991, 767: 622-629).

Πηγή