Είσαι εδώ: Υγεία και ομορφιά  »  Δυσλειτουργίες  »  Συχνό φούσκωμα στην κοιλιά - πώς να το αντιμετωπίσουμε

Συχνό φούσκωμα στην κοιλιά - πώς να το αντιμετωπίσουμε

Δημοσιεύθηκε ανά κατηγορία Δυσλειτουργίες       
Συχνό φούσκωμα στην κοιλιά -  πώς να το αντιμετωπίσουμε

Το φούσκωμα όπως και το ενοχλητικό φαινόμενο των αερίων είναι αποτέλεσμα μη επαρκής διατροφής. Μπορεί να οφείλεται σε ασθένειες του πεπτικού μας συστήματος, αλλά η κυριότερη αιτία είναι η διατροφή.

 Ένα μέρος των καταναλανωμένων υδατανθράκων δεν χωνεύεται ολοκληρωτικά και καταλήγει στο παχύ έντερο, όπου αρχίζει η διαδικασία των βακτηρίων του εντέρου. Δημιουργείται αποσύνθεση , όπου κατά την διάρκειά της εμφανίζονται αέρια. Η ενοχλητική μυρωδιά τους προέρχεται από την απελευθέρωση διοξειδίου του άνθρακα. μεθανίου, υδρογόνου και αζώτου. Το οξυγόνο που προωθείται μέσω του αέρα δημιουργεί παραπάνω αποσύνθεση και αύξηση των αερίων. Γι αυτό και το αίσθημα φουσκώματος εσωτερικά της κοιλιάς όπου υπάρχει η δυνατότητα αίσθησης ενοχλητικών πόνων στο έντερο και δύσπνοιας λόγω της πίεσης που αισθανόμαστε.

Επίσης το ρέψιμο είναι η απελευθέρωση του αέρα, που συσσωρεύεται στο στομάχι στη διάρκεια της τέρψης, ή κατά την πόση ή και στο κάπνισμα. Ο απορροφημένος αέρας, είναι πιο εύκολο να αποβαλθεί σε όρθια στάση, ( για αυτό και η συνήθεια των γνωστών περιπάτων ).

Εκτός από το φούσκωμα που οφείλεται σε δυσλειτουργίες ( στο πάγκρεας, ανεπάρκεια της λακτάσης, ένζυμου υπεύθυνου για την χώνεψη του γάλακτος και άλλων ομοίων, γαστρίτιδα ) , η ποιο κοινή όμως αιτία είναι η ανεπαρκής διατροφή ή και οι κακές συνθήκες διαβίωσης.

Οι πιο κοινοί δημιουργοί αερίων είναι:

• σάκχαρα της οικογένειας ολιγοσακχαρίτων - βρίσκονται στα φασόλια, στο λάχανο, μπρόκολα, αρακά και στις φακές.

• λακτόζη, δηλαδή η ζάχαρη που βρίσκεται στο γάλα μπορεί να αυξήσει την παραγωγή αερίων μέχρι και οχτώ φορές, στο ⅓ των ανθρώπων μετά τα 60 δεν υπάρχει πλέον το ένζυμο της λακτόζης,

• το άμυλο που υπάρχει στο σιτάρι, στην βρώμη, στο καλαμπόκι, στις πατάτες, στο ψωμί και στα μακαρόνια,

• μερικές απελευθερωμένες ίνες β γλυκάνες στα πίτουρα και στην πηκτίνη στα μήλα, καταλήγουν στο παχύ έντερο μερικώς χωνεμένα και μπορούν να αποτελέσουν η αιτία δημιουργίας αεριούχων βακτηρίων.

Για το φούσκωμα ελαφρώς βοηθάνε το σκόρδο και η πιπερόριζα, γιατί οδηγούν στην μείωση των αερίων που συγκεντρώνονται στο στομάχι και στο έντερο. Επίσης αντίστοιχα αποτελέσματα φέρνουν μερικά μπαχαρικά όπως το κύμινο, ο άνηθος, η μαντζουράνα, ή ο κολίανδρος.